Při studiu procházíte kreativním procesem vytváření měst a jejich okolí. Profilovým předmětem je tzv. Projekt, dle formou ateliérové výuky postupně definujete problémy a potenciály ve vybrané obci (1. ročník), pak hledáte řešení těchto problémů formou možných budoucích scénářů rozvoje, navrhujete koncepci rozvoje této obce (2. ročník) a nakonec děláte podrobný návrh včetně regulací pro vybrané menší území ve stejné obci.
Při návrzích se zaměřujeme na udržitelné plánování, které zohledňuje měnící se klima, přirozené procesy v krajině, i stávající charakter míst. Klademe důraz také na sociální soudržnost a celkově na vytváření přívětivých míst pro život. Nad těmito otázkami se společně zamýšlíme při individuálních konzultacích jak s jednotlivci, tak s menšími skupinami. Studenti se učí spolupracovat, respektovat názory ostatních, ale také obhájit názory vlastní. Sami tak být kultivovanou součástí našeho společně sdíleného světa.
Níže je příklad územního plánu a územní studie Lysá nad Labem zpracovaný studenty Davidem Schwarzem, Lukášem Svobodou, Hynkem Pikhartem a Richardem Rothbauerem v rámci Projektu 3 pod vedením Ing. arch. Milana Macouna a Ing. arch. Vlaďky Kirschner, Ph.D.